زعفران

انواع زعفران

توضیحات کامل در خصوص زعفران قاینات

‌پیش از آنکه انواع زعفران را بشناسیم و درباره ویژگی‌ و تفاوت‌های هر کدام صحبت کنیم و بهتر است قسمت های زعفران را بشناسیم.

زعفران یکی از گران‌ترین و پرخاصیت‌ترین ادویه های دنیاست. که به عنوان یک داروی گیاهی در مناطقی مانند ایران(قاینات)، رشد می‌کند. گیاه زعفران، در واقع یک پیاز دارد که به وسیله یک پوسته قهوه‌ای رنگ محافظت می‌شود. زمانی که پیاز زعفران درون خاک کاشته می‌شود، شروع به رشد می‌کند و در آن یک ساقه و در نهایت یک گل بنفش رنگ با شش گلبرگ زیبا نمایان می‌شود. درون این گل بنفش رنگ، سه کلاله سرخ وجود دارد که گلبرگ‌ها از آن محافظت می‌کنند. این سه کلاله خوش‌رنگ، همان زعفران ارزشمند و پرطرف ار است. پیروز و سلامت باشید.

سایت سه نگین قاینات در خدمت شما

انواع زعفران

زعفران دسته یا دخترپیچ (Bunch Saffron) محصولی از سه نگین قائنات

زعفران دسته (دخترپیچ) رشته‌ای کامل است که قسمت قرمز و زرد رنگ زعفران را با هم دارد. به صورتی که بخش زرد حدود ۳۰ و بخش قرمز حدود ۷۰ درصد آن را تشکیل می‌دهد. در این نوع دسته‌بندی، زعفران دست نخورده است و کلاله‌های سه شاخه زعفران از بخش سفیدی زعفران (یا همان خامه زعفران) جدا نشده‌اند. چینش این مدل به صورت یک سویه و دو سویه انجام می‌گیرد. در چینش یک سویه خامه‌ها بر روی هم و کلاله‌ها نیز بر روی هم قرار می‌گیرند اما در چینش دوسویه کلاله‌ها در دو سمت و خامه‌ها در میان قرار می‌گیرند. زعفران دختر پیچ کاملا طبیعی بوده و از عطر بوی بسیار زیادی بر خوردار است.توصیه می کنیم چون ما که تولید کننده هستیم برای مصرف خانگی از این زعفران استفاده نمایید.پیروز و سلامت باشید.

سایت سه نگین قاینات در خدمت شما

زعفران دختر پیچ

 

زعفران دختر پیچ قاینات

زعفران پوشال (Pushal Saffron) محصولی از سه نگین قائنات

زغفران پوشال از هجم بالایی بر خوردار است و معمولا به هم کلاف می شوند. در زعفران پوشال، خامه زعفران (بخش سفید رنگ) از زیر گل جدا می‌شود، وپیچ خورده هستند به صورتی که کلاله‌ها دارای ١-٣ میلی‌متر خامه خواهند بود. در انتهای کلاله‌های سه شاخه زعفران، مقداری زردی یا سفیدی به چشم می‌خوردکه شکل پوشال پیچ خورده مانندی به آن می‌دهد؛ به همین علت زعفران پوشال نام گرفته است. زعفران پوشال به دو نوع پوشال قلمدار درشت و پوشال معمولی تقسیم می‌شود. این مدل زعفران براساس درشتی و فرخوردگی کلاله و میزان خامه متصل به آن از ۱ تا ۳ درجه‌بندی می‌شود. به زعفران پوشالی که دارای کلاله‌های ضخیم و صاف، بدون فرخوردگی و دارای خامه (ریشه) کمتری باشد پوشال قلمدار و به زعفران پوشالی که دارای کلاله معمولی و فرخورده با خامه بیشتری است پوشال معمولی می‌گویند. این زعفران برای سوغات داخلی به دلیل به دلیل هجم بالا بسیار مناسب است. پیروز و سلامت باشید.

سایت سه نگین قاینات در خدمت شما

زعفران پوشال

 

زعفران پوشال قاینات

زعفران سرگل (Sargol saffron) محصولی از سه نگین قائنات

پرمصرف‌ترین نوع زعفران در بین مشتریان است. و مصرف‌کنندگان با این نوع زعفران را بیشتر می شناسند. زعفران سرگل دارای سه نوع درجه‌بندی ممتاز، سر قلم و سرریشه است ؛ نام لاتین آن AII- Red به معنای کاملا قرمزاست. در زعفران سرگل که یک زعفران خالص است بخش خامه یا همان سفیدی زعفران کلا جدا می شودو فقط بخش قرمز رنگ باقی می ماند؛ به همین علت به آن تمام قرمز می‌گویند. درجه بندی و قیمت زعفران سرگل، بسته به میزان ضخامت کلاله ها، ریز یا درشت بودن و وجود یا عدم وجود کلاله‌های شکسته متغیر است.   تشخیص مرغوبیت سرگل به دلیل شکستگی و نرم بودن کار ی دشوار است. کیفیت زعفران با دو شاخصه “طول کلاله” و “وجود یا عدم وجود تکه‌های سفید ریشه که با بار مخلوط شده و رنگ قرمز به خود گرفته اند” عیار سنجی شده و از ۱ تا ۳ درجه‌بندی می‌شوند.ضمنا غش پذیری این زعفران بسیار زیاد است.تاکید می شود برای تهیه این نوع زعفران به سایت های معتبر مراجعه نمایید.پیروز و سلامت باشید.

سایت سه نگین قاینات در خدمت شما

زعفران سرگل

 

زعفران سرگل قاینات

زعفران نگین (Negin saffron) محصول قاینات

این نوع زعفران معمولا تحت فشار قرارمی گیرد تا به این شکل در می آید.این نوع زعفران رنگ‌دهی وظاهری فوق العاده زیباداشته و عطر ان بسته به نوع فشار و گرما هنگام تهیه متغیر است. در این مدل زعفران سه رشته کلاله معمولابه هم متصل بوده و صاف و بدون شکستگی‌اند . همین امر باعث شده که این نوع زعفران ظاهر بهتر و قیمت بالاتری نسبت به زعفران ممتاز داشته باشد اما افراد زعفران سرگل خریداری می کنند که رنگ‌دهی و عطر یکسانی با زعفران نگین دارد .از طرفی دارای قیمت پایینی می‌باشد. این نوع رعفران جهت صادرات استفاده می شود.

زعفران نگین به دو نوع

1- سوپر نگین 2- شبه نگین تقسیم می‌شود. 

پیروز و سلامت باشید.

سایت سه نگین قاینات در خدمت شما

زعفران سوپر نگین

 

زعفران سوپر نگین قاینات

زعفران کنج یا سفید (white ) محصولی از سه نگین قائنات

به این زعفران خامه نیر گفته می شود.

خامه بر دو نوع است:

نوع اول: خامه پوشال پاک تصویر شماره (1)

نوع دوم: خامه دسته باک که از دسته زغفران بدست می آید ودارلی قرمزی و عطر بوی بیشتر نسبت نسبت به پوشال پاک است. تصویر شماره (2)

هر دو نوع خامه خواص زعفران قرمز را دارد.

خامه زعفران جزء دسته‌بندی انواع زعفران نیست. پس از این که سرگل را از دسته جدا می‌کنند قسمت ریشه یا سفیدی که در ایران به آن کنج یا زعفران سفید گفته می‌شود، باقی می‌ماند؛ این قسمت در اروپا به white(سفید) یا style (خامه) معروف است. باور عموم مردم بر این است که قسمت ریشه زعفران دارای عطر بیشتری دارد اما بررسی‌های علمی و آنالیزهای انجام شده نشان می‌دهد، بخش قرمز رنگ زعفران دارای مواد ارزشمندتری است. یکی از این مواد کروسین می‌باشد که داخل گیاه زعفران از بخش کلاله قرمز رنگ به بخش ریشه سفید رنگ حرکت می‌کنند و چون بخش خامه زعفران رطوبت بیشتری دارد، باعث می‌شود که عطر بیشتری از ریشه ی زعفران به مشام برسد. ریشه زعفران فاقد کروسین (مسئول رنگدهی زعفران) است اما خواص زعفران قرمز را دارد.پیروز و سلامت باشید.

سایت سه نگین قاینات در خدمت شما

زعفران کنج سفید

 

زعفران کنج سفید (خامه)پوشال پاک قاینات تصویر شماره (1)

زعفران خامه(کنج) دسته پاک قاینات تصویر شماره (2)

 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “انواع زعفران

  1. Make Money گفت:

    See how you can earn $27 in 7 minutes! Read here – https://bit.ly/32NSumo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *